Säker kontakt med brandsäkerhetsföretaget

Med brandskyddsinstallationer i högprofilerade byggprojekt som Mall of Scandinavia och SEBs nya huvudkontor i Solna, följer höga krav på Firesafes data och telefoni. Lika viktigt som att ett brandskydd är heltäckande, är det att kunder och samarbetspartners får kontakt. Kommunikationen måste fungera oavsett om kunden söker en brandskyddsmontör på byggarbetsplatsen eller en tjänsteman för konsultuppdrag eller utbildning. Det kräver en flexibel lösning som är både praktisk och kostnadseffektiv trots att kommunikationsmönstren skiljer sig radikalt mellan olika medarbetarkategorier.
– Vi har ett mobilt arbetssätt över Sverige och Norden som kräver en flexibel växel med stöd för mobila datalösningar för arbetsstyrning och tidrapporter på alla brandskyddsprojekt, säger Firesafes VD Fredrik Malmstedt.
Företaget behövde för två år sedan både en ny växel som fungerar utan växeltelefonist och ett datastöd för arbetsledning och rapportering. Det ställde stora krav på abonnemangsformerna och på Dialects rekommendation genomfördes även byte av operatör till Telenor.
– Det är enormt viktigt för oss med rätt operatör och den mobila växeln i kombination med rätt abonnemangstyper från Telenor har fungerat väldigt väl. För mig som VD är det perfekt att Dialect presenterar kompletta lösningar med en detaljkunskap vi inte skulle kunna nå själva, säger Fredrik Malmstedt. Firesafes VD är i eld och lågor i sin beskrivning av Dialects förmåga att administrera research, förslag, installationer och operatörsbyten, med lösningar som växer med företaget lika smidigt som kostnadseffektivt. Dessutom är kundkontakten
klockren.
– Dialect som samarbetspartner har en servicegrad som är enastående. De ärkunniga och är alltid nära. Antingen kommer de till oss här på sjöflygflottiljområdeteller så åker jag till dem här intill i Täby, säger Fredrik Malmstedt.

Dialect har levererat: Unifiedanknytningar, mobilabonnemang från Telenor. Hårdvara.

”Dialect som samarbetspartner har en servicegrad som är enastående.”